Tesztalany :   Honda Civic GL (3gen, sedan)    +régi kontra mai autók

 

       

 

Rajongója vagyok eme márkának. Az első autóm egy 3.generációs CIVIC volt..az első autóm…majd a 2. ,a 3. és a mostani,  a 4. is…J

Az autó teljesítménye, megbízhatósága és nem utolsó sorban szépsége érdemelte ki nálam a csodálatot irántuk, és egyáltalán, azt hogy most írok erről a márkáról.

 

  

(ezeket a képeket neten találtam, szemléltető csak)

 

 

Műszaki:

Benzines, 1488cm3, 12 szelepes, karburátoros, 63kW teljesítményű motor

6 literes fogyasztás, 5 sebesség, 6500 rpm-ig nyúzható

 

 

 

A „tesztalany” ,büszke paripám, 86-os CIVIC

 

Az legelső autóm, szintén CIVIC, 84-es. Már csak alkatrész. Dettó ugyan azt tudom róla mondani.. Tapasztalat szerint a 84-es és 86-os széria apró karosszériai, és belső műszerfali eltérésekben különböztethető csak meg egymástól. Motor ugyan az.

 

Megbízhatóság :Utóbbi Hondát (a kéket) 2007-ben vettem, 180.000 km-el ! Most (3 év múlva), 370.000 km van benne, és csak féltengely (ami már vételkor kopogott), vezérműszíj,  vízpumpa, és termosztát volt cserélve, és egy kicsit kasznizva az alja.! Ez már szerintem elég jól körvonalazza megbízhatóságát ennek a 25 éves autónak.

 

Szembesítés

 

ROSSZ

  • MOTOR (!!!!!!!!) teljesítménye, megbízhatósága felülmúl mindent. Széthajthatatlan, kompresszió szerintem mint új korában, mintha semmi sem kopna el benne, mostoha körülményeket jól bírja. HIHETETLEN !
  • Kis fordulaton is remekül húz anélkül hogy csúsztatni kellene a kuplungot
  • Alacsony fogyasztás
  • 175 km/h –is mentem vele autópályán. A kocsi stabilitását jónak éreztem, nem volt olyan nagy halálfélelem, mint hittem előtte hogy lesz. 150-ig nagyon erősen húz (5-ben), 165-től már csak lassan, alig érezhetően
  • -30 fokban simán indul
  • kormányszervó nincs, mégis könnyen kormányozható

 

 

  • Szerintem a gyári fékek kivitelezése lehetne erősebb, biztonságosabb is
  • Vékony lemez, könnyen hajlik, hamar rohad
  • Kocsi teljesítményéhez képest gyenge féltengelyek
  • A futómű csak jó útra termett (jó úton táltos paripa, rossz úton sánta kutya)
  • Nem találkoztam még ezzel a szériával, amelyiknek ennyi idő után ne koptak volna ki a hátsó szilentek

 

 

 

Dizájn

Szerintem az autó jó vétel, ha valaki  kevés pénzből akar venni egy régi, nagy szerencsével megkímélt, de biztosra vehetően megbízható, sportos autót.

Sőt, még egy személyes vélemény, ami még mindig pozitív : SZÉP ! Persze ez priv megjegyzés, kocka-korszakból van, de áramvonalas, egyedi jellegű, messziről felismerhető „csík-lámpái”, nekem nagyon tetszetőssé teszik. Egy mai agyonerőltetett karosszériájú, mindenhol gömbölyített formájú autó mellett nekem még mindig ez a 25 éves Japcsi-dizájn jön be jobban.

 

 

A csíklámpákból pedig még mindig kellemes hangulatfény készíthető ,ha már az autó ideje végleg lejár:

 

 

 

+régi kontra mai autók

 

 

ez egy kicsit más

Futólag több autót kipróbáltam, érdeklődtem róluk, hallottam, láttam…a meglátásom, hogy ezek a 85-90-es évekbeli Japán autók még mindig csúcstartók megbízhatóságból. Pl Toyota, de a majdnem általánosan lenézett Suzukik is jól bírják! Megbízhatóság ! Úgy vettem észre, hogy ez a korosztály németből már kevésbé, pl franciáról pedig jobb ha nem is beszélünk ! Mai autókról látok, hallok, és…érdekes kérdések merülnek fel bennem amikor olyat hallok hogy 1-2 éves autók hagyják cserben a tulajdonost. Nevetséges ! 100 évvel ezelőtt már készítettek robbanómotoros automobilt, és azóta az autóalkatrészek már millió generáción átestek, és…és még mindig a kérdés, hogy hogy képes elromlani egy új autó motorja 5000km után, vagy miért áll le látszólag minden ok nélkül (majd hívni hozzá trailert, mert nem vontatható) ? Röhej !

 

Most jön a post lényege

 

Az igényt valami gyártására annak hiánya okozza. A silány minőségű autók gyártását az elzsidósúlt multik üzleti világának a gyártás minden területére kiterjedt kizsigerlő politikája okozhatja. Megveszed az autót, mobiltelefont, vagy bármilyen műszaki cikket, majd örülsz neki, magadénak érzed, és amikor meglepetten tapasztalod, hogy ezek az elvileg sokáig életképesnek tűnő dolgok rövid szavatossággal rendelkeznek, akkor talán rádöbbensz, hogy ez nem is véletlen.

Ez üzlet. Miért érné meg olyan autót gyártani, ami 5 000 000 km-ig hibamentes? Hiszem azt, hogy mostani tudásunkkal mérnökeink ennél többre lennének képesek, de az üzleti világ nem engedi.

 

A régebbi autókat szemmel vizsgálva is a funkció, az egyszerűség, hatékonyságra való törekvés jellemzi. A mostaniaknál pedig a funkció mellett az autó lelkét a tulajdonostól burkolatokkal elrejtő, számomra egyenesen visszataszító megoldások, amik pl olyan egyszerű művelet közben válnak nyilvánvalóvá, mint égőcsere. Lehetőséged se legyen kijavítani egy apró hibát, vidd el szakszervizbe! Vajon mennyi lesz a kifutási idejük a mai autóknak? 30 év múlva fogunk találkozni mostani friss Hondával, Bmw-vel, vagy akármilyen autóval is?

 

Remélem sikerült kitisztáznom magam mostanra, hogy itt nem Honda-imádatomról akar szólni a post (persze favorit, de most nem ez a lényeg) , hanem ez az autó csak egy példa arra hogy rámutassak olyan fontos hiányzó tulajdonságra, ami a régi autókban megvan, az újakban nincs. Ez a tulajdonság : a JÓRA VALÓ TÖREKVÉS.

Magyarán : régen próbálták a legjobbat kihozni, amik a különböző autógyártónak különböző képpen sikerült (legügyibb Japán) –de a törekvés ott volt !

Most viszont hogy már vélhetően minden autógyár birtokol mindenféle technikai tudást,  „szart” csinálnak !!!!!!

 

Végkövetkeztetés: Új autót nem vennék szívesen mert : (azon túl hogy nincs rá pénzem)  Nem szívesen lennék  ELKÖTELEZETTJE  egy mai automárkának, és annak szervízének, ha a megbízhatóságának garanciája csak ennek betartása mellett érvényes. Mert ha én Kínába akarok autóval elmenni kólázni,  akkor inkább a 86-os Hondámat választanám, mint egy mai ”korszerű” autót !

 

 

 

Végezetül néhány kép a Japán csodákról – amikkel még most is bátran hossazbb útra el lehet indulni (a post kedvéért régebbi szériák)

accord, prelude, civic crx