Zene generálása algoritmus útján !   2017.

 

Kitaláltam egy módját annak, hogyan lehet előállítani zenét, egyfajta zenei algoritmussal. (a célom végülis nem egy „zenegenerátor” program volt, de úgy gondolom arra is jó)

A program (aminek a működési elve hasonló az előző posztomban írtakkal) amit írtam, meghatározott kezdeti értékek alapján generál egy „kottát”.

Ezt a „kottát” a windows midijére küldi, és hallhatóvá válik a MATEMATIKA.

 

A programfejlesztés:

Windows Xp alatt futó DosBox, amin QBasic 7.1 fejlesztőkörnyezet fut. (elavult, tudom, de csak ehhez értek)

A DosBoxon keresztül küldött midi jelek a „windows midi mapper” helyett „GeneralUser GS FluidSynth v1.44” hangmintákon szólalnak meg, gyönyörű minőségben.

 

 

 

 

A hallható zenék semmilyen utószerkesztésen nem estek át !!!!!! A zenék kevesebb, mint 10 másodperc alatt születtek.

Véletlenszerűsített kezdeti értékek alapján kapok minden gombnyomásra egy új „zenét”. Jobbakat lementettem, itt meghallgathatók:

 

·       aztaaa.mp3

·       gitar1.mp3

·       gitar2.mp3  (hangszerelés ugyan az mint előző, csak más értékekkel generálva)

·       gyors1.mp3 ,ugyanez mid-ben : gyors1.mid

·       gyorsésjátékos.mp3 (és ugyan ez midi-ben :gyorsésjátékos.mid)

·       komoly.mp3

·       komoly2(7foku).mp3

·       ezisjo.mp3

·       fanta.mp3 (2:40-ig „éles pentaton”,utána „tompa pentaton” szól )

·       19inst.mp3(19 darab különböző hangszer megszólaltatása, vajon fog mutatkozni diszharmónia ?)

·       52inst(40poli+12utos).mp3 (52 db hangszer ,lassú volt már a gép ehhez, és nem tudta valós időben a jó minőségű hangmintákat játszani, közben goldwave-el felvenni, és a dosbox-ot csúcson járatni, ezért néha elcsúszik)

 

Minden esetben a véletlenszerűsített hangszerek, sávok, dallamok, ütemek önálló –de mégis egymással harmóniában maradó- életre kelnek…érdekes, és ez csak matek.

 

 

Tóth Gyula

(30) 454 3730

http://tukortunder.hu

http://tukortunder.hu/mastergy

https://www.facebook.com/gyula.toth.165