Zene generálása
algoritmus útján ! 2017.
Kitaláltam egy módját annak,
hogyan lehet előállítani zenét, egyfajta zenei algoritmussal. (a célom végülis
nem egy „zenegenerátor” program volt, de úgy gondolom arra is jó)
A program (aminek a működési
elve hasonló az előző posztomban írtakkal) amit írtam, meghatározott kezdeti
értékek alapján generál egy „kottát”.
Ezt a „kottát” a windows
midijére küldi, és hallhatóvá válik a
MATEMATIKA.
A programfejlesztés:
Windows Xp alatt futó DosBox,
amin QBasic 7.1 fejlesztőkörnyezet fut. (elavult, tudom, de csak ehhez értek)
A DosBoxon keresztül küldött
midi jelek a „windows midi mapper” helyett „GeneralUser GS FluidSynth v1.44”
hangmintákon szólalnak meg, gyönyörű minőségben.
A hallható zenék semmilyen utószerkesztésen nem estek
át !!!!!! A zenék kevesebb, mint 10 másodperc alatt születtek.
Véletlenszerűsített kezdeti
értékek alapján kapok minden gombnyomásra egy új „zenét”. Jobbakat lementettem,
itt meghallgathatók:
·
gitar2.mp3 (hangszerelés ugyan az mint előző, csak más
értékekkel generálva)
·
gyors1.mp3 ,ugyanez mid-ben :
gyors1.mid
·
gyorsésjátékos.mp3
(és ugyan ez midi-ben :gyorsésjátékos.mid)
·
fanta.mp3 (2:40-ig „éles
pentaton”,utána „tompa pentaton” szól )
·
19inst.mp3(19 darab különböző
hangszer megszólaltatása, vajon fog mutatkozni diszharmónia ?)
·
52inst(40poli+12utos).mp3
(52 db hangszer ,lassú volt már a gép ehhez, és nem tudta valós időben a jó
minőségű hangmintákat játszani, közben goldwave-el felvenni, és a dosbox-ot
csúcson járatni, ezért néha elcsúszik)
Minden esetben a véletlenszerűsített hangszerek, sávok,
dallamok, ütemek önálló –de mégis egymással harmóniában maradó- életre
kelnek…érdekes, és ez csak matek.
Tóth Gyula
(30) 454 3730
http://tukortunder.hu/mastergy
https://www.facebook.com/gyula.toth.165